Hurra, en brodd!

Igår gick vi runt skurholmsfjärden. Passerade Fyren, ett korttidsboende där mormor bor i väntan på att få plats på ett äldreboende. Hundarna (Malla och Diva) och jag och Ulla åkte de fyra våningarna upp med hissen och gjorde entré på hemmet. Malla var mycket nyfiken på ALLT, puh jag efter i snöret och försöka styra upp litegrann. Mormor blev glad, över besöket och över en godispåse vi hade med oss. När vi gick skulle de äta middag, Malla trodde att det var uppdukat för henne och höll på att snappa åt sig en skinka. Ja, förutom hennes intensiva sätt, hennes stora nyfikenhet, hennes aptit som gör att hon skulle äta ALLT på hemmet (inklusive gamlingarnas piller och sopor) skulle hon bli en förträfflig vårdhund. Men vi som känner henne vet ju att hon är förträfflig på allt, ibland är det just det som är problemet..........
När vi kom ut i rusket omvändes dagen till en turdag! Regn, slask, halt som f-n, men vad tror ni jag hittade på cykelvägen. En jättefin brodd att fästa på skon!! Jag tog den illa kvickt. När jag kom hem och ätit tomtegröt (gott!) så gick jag och Nanna ut med pojkarna en långtur, jag med min nya brodd. Mycket trevligt!
Nu kan jag sparka med sparken oavsett halt eller inte. Perfekt att skjuta ifrån med, och FRAMFÖRALLT, bromsa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0