Sammanfattning av 2008 och TACK!

Ja, snart är 2008 slut. Ett år fyllt av många roliga stunder.
Morris fyllde 9 år i april men han är verkligen pigg och framförallt GLAD alla stunder på dygnet. Allt är roligt tycker Morris. Han har inte tävlat under året pga ont i ryggen (krypet blir för jobbigt) men han är glad ändå! Vilken tur man har i livet att få leva med en sån hund som Morris, han är vår solstråle som sprider lycka omkring sig. Han är även vår kvarterspolis som håller ordning om mörka kvällarna, vem som går vart och när, och vår tjejtjusare som har sååå bråttom på promenaderna när han spanar efter brudar.
Isac har blivit sju år i år. Vi är så glada att han inte haft ont i sitt framben under hela detta året! Lilla Ninni som äääälskar att spåra en snutt, får han gå lydnad är lyckan gjord. I höst blev han pappa till två valpar i Finland, vi hoppas de ska bli lika charmiga som pappa.
Ilo, vår mysiga, vänliga Ilo som är Mallas lekkompis, och ALLAS kompis faktiskt. Ilo har haft ett roligt år med spårträning och lite annat, inga utställningar för matte tycker det är sååå tråkigt. Det blev inte att tävla Ilo men vad gör det, hon är lika glad ändå. Hon förgyller vår vardag med sitt vänliga och goa sätt.
Ja, Malla. Vad ska sägas mer om henne som inte redan är sagt? Jag bara älskar denna hund SÅÅ mycket! Under hösten fyllde hon två år, tänk  vad tiden går. Jag njuter av henne varje dag, hon bara har DET. På årets första appelltävling här uppe gjorde hon debut, och trots att hon i rena ivern och glädjen försökte göra alla lydnadsmomenten i en följd och allt samtidigt, så räckte det till uppflyttning. Sedan på en lägretävling i september precis 2 år gammal går hon in på dyblöt och kall lydnadsplan och sopar mattan fullständigt. Jag tror inte ens hon kom ihåg att det var blött förrän hon skulle krypa, såå roligt är det att jobba.

Så här när man ser tillbaka på året som vill jag skriva några tack.
TACK Ulla E som alltid med glädje följer med ut i skogen eller till klubben för lite träning. För dina spår du lägger, när man alltid tror spårläggaren har minst 2 promille i blodet för det går helt hursomhelst. För att du alltid glömmer bort hur du gått så jag och Malla verkligen måste lösa allt själv. För att du sprider din glädje till oss andra, vi har inte tråkigt en sekund. För att du lagar så god mat så vi orkar träna ännu mer.
TACK Mats G för att du servat oss med roliga, krångliga spår under året, ibland i terräng där jag själv inte tordats gå eftersom jag så lätt går vilse. Otaliga är de gånger jag kommit och parkerat bilen och bara selat på hunden eftersom vi haft ett färdigt spår du lagt. För att du är snäll och lärt mig så mycket om spårning. Dessutom är du klok som inte äter dina vänner.
TACK Maria L för att du också lagt så många spår åt oss. För att även du ofta glömmer alltid bort hur du gått och det gör det hela bara ännu roligare för oss som ska lösa uppgifter. För att du är underbar och rolig och vi alltid skrattar så gott. För att du åkte med till lägretävlingen i Kalix och delade vår framgång. Det gjorde dagen så mycket roligare.
TACK Yvonne och Marjo som genom sitt selekterande avelsarbete fixade världens bästa Malla. Ni för rasen framåt!
TACK Malla som bevisat detta.
TACK mamma, för att du är världens bästa mamma. För alla gånger du ställer upp som hundvakt när jag åker på tävlingar/utställningar. För att du lyssnar och inte får dåndimpen av alla mina drömmar och ideér som åker runt i huvudet på mig som värsta stormen, ibland är det som en tvättmaskinscentrifug...
TACK pappa, för att du är världens bästa pappa. För att vi får vara inneboende hos dig och som möjliggör mitt intresse, att jag kan ha så många hundar och ägna mig åt detta. För att du tycker så mycket om hundarna. För att du tror på det jag gör.
TACK Lena och Trixa som vi går morgonturen med nästan varje dag, och många andra promenader också. För att du är en underbar vän. För att du också lyssnar på mina tokigheter.
TACK Ulla G för att du alltid håller tummarna för oss och tror på oss. Vi känner alltid ditt stöd.
TACK Anci för att du finns. För att du delar med dig av dina planer och tankar, så man själv känner sig helt normal :-) För att du alltid har ork att tro på det du gör.

Jag har säkert glömt någon. Och TACK alla ni andra som hejat på oss under året, som tror på oss och håller tummar för oss.
Nu ser vi fram mot ett nytt år med lite ödmjukhet men framför allt- FULL FART FRAMÅT!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag tycker att det är bara roligt att gå med dig och att du även lyssnar på mig när jag har problem. För mig käns det bara roligt och bra att du har det förtroedet på mig att du berättra allt eller det mesta. Och jag hoppas att vi alltid kommer att vara vänner. Josefina du är GULD värd, jag är jätte glad att vi blev kompisar fast min mamma var på mig i början och tyckte inte om det:)

2008-12-19 @ 23:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0