Bilder från Jokkmokk

Här kommer några foton som Maria tog i ridhuset i Jokkmokk.
Ja, jag har alltid mössa på mig, om någon undrar! Jag är en mössmänniska :-)





Domaren tyckte att Malla var "för smal genomgående över hela kroppen"... Hon har inte mycket hull men alldeles perfekt tycker jag. Jag håller aldrig mina hundar i för mycket hull, jag vill ha dem slanka och fina för jag tycker att de mår bättre så och kan röra sig mer och med mindre risk för skador. Det är ganska vanligt på collie att ha de i för mycket hull tycker jag.
Jag har absolut ingenting emot denna domare, och dessa åsikter gäller utställningar överlag. Oftast vill domare hellre ha hundarna lite runda än lite smala. Ibland har mina hundar slagits av hundar som varit rent feta, som tunnor över ryggen. Välkroppade heter det ibland......  Vi får helt enkelt äta upp oss till nästa gång :-)


Avslutar med en vinterbild. Nu verkar det som om kylan ger med sig för denna gång. -12 idag och imorgon ska det bara vara -5. Tänk, jag svettades riktigt idag när vi promenerade i skogen, trots -12. Man vänjer sig faktiskt när det är kallt länge.



Nu ska vi heja på Södergren och Olsson i skidspåren!!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ida & Rover

Haha, jag brukar alltid få som kommentar "kunde ha mer massa" trots att jag själv tycker att han är i topptrim. Någon gång tänkte jag att jag skulle försöka göda honom lite men då fick jag minsann nedslag på det istället. Och så undrar folk varför jag har svårt att motivera mig till att ställa ut... Jag tycker att hon är jättefin, din Malla!

2009-02-27 @ 18:46:26
URL: http://rovering.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0