Kallt så in i..............(censur!)

Kylan håller i sig. I morse -27 grader. Huva! Hundarna kan knappt vara ute. Går korta promenader 15-20 minuter men det är absolut nog, =myror i brallan på både mig och hundar :-)

I lördags åkte jag och Maria till SBK-utställning i Jokkmokk, som ligger inåt/uppåt landet 17 mil bort längs Luleälven. Otroligt vackert att köra i vinterlandskapet och se snötäckta granar i gnistrande kyla.
Domaren tyckte inte om Malla och Malla tyckte inte om domaren! Hon sjåpade sig som värsta fjanten och inte konstigt att hon fick det blåa bandet (2:a) tyckte jag. Men när jag kom hem och läste kritiken tror jag knappast att hon hade fått CK i alla fall, för hon föll inte domaren i smaken. Malla var lovad Jokkmokkskorv (mkt fin korv!) om hon blev champion men det blidde ingen korv denna dag... (Jag sa: vi gör korv på hunden i stället ;-) ) Maria fick ialla fall sin korv och vi hade en mycket trevlig dag. Träffade Ancis Greta för första ggn sedan hon var lill-liten och lite förälskad blev jag faktiskt. Oj vilken fin hund! Även massa andra trevliga människor och hundar.
Lite bilder togs och nån kommer på bloggen senare i veckan.

Dessutom:
Så otroligt roligt att collierasen fått en till uppfödare som förärats med Hamiltonplaketten! Den fjärde collieuppfödaren genom tiderna (rätta mig om jag har fel) och den första korthårs-uppfödare som får detta! GRATTIS Yvonne och kennel Gemdales som verkligen förtjänar detta. Jag är så glad och tacksam att du sålde mig Morris, att du trodde på mig när jag som 16-åring ringde dig första gången. Min resa med rasen började då och all hjälp och uppmuntran du gett mig är ovärdelig. GRATTIS från hela mitt hjärta!

Ha det bra alla!

Kommentarer
Postat av: Angelica Lunding

Hhm när jag läser din blogg får jag mig en liten tankeställare. Jag sitter här nere i södern och gnäller som sjutton på vintern och längtar till våren och då har vi bara runt nollan plus bara några v av vintern kvar ;)

För tillfället rätt lycklig över att sitta nere i södern och iaf slippa 30 grader kallt ler



Lycka till med Malla, verkar vara en riktigt go tjej.

Hälsningar//Angelica Eros, Ares & Freja

2009-02-18 @ 23:59:26
URL: http://www.areos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0