Mycket som händer just nu!

Hej alla!
Tiden räcker inte riktigt till för att hålla er uppdaterade med allt som händer, men här kommer lite info.
Först kan jag berätta att Malla började löpa för en vecka sedan, lite tidigare än jag trodde. Jag har funderat mycket hit och dit om hon ska paras nu eller inte, och bestämde mig för att vänta till nästa löp. Det finns många anledningar. Hon är bara 2 1/2 år gammal, det känns bättre att hon är äldre, vi hinner tävla och få mer meriter. Tycker att hon blivit lite strulig vad gäller hantering och vill se var det utvecklas. Dessutom har ju lilla Alison flyttat hem till oss och hon kräver sitt. Tanken är fortfarande att använda Casper på Malla och kombinationen får stå kvar på hemsidan. Alla ni som väntar på valp får hemskt gärna stå kvar på valplistan, men jag har också full förståelse om någon väljer att söka valp på annat håll, eftersom några av er väntat länge redan. Jag har inte hunnit skicka mail åt alla men jag hoppas ni läser här, och bli tro inte att jag inte bryr mig om er för det gör jag! Men tiden har inte räckt till..... Hör gärna av er hur ni känner med flyttade valpplaner!
Alison ja, nu har hon bott drygt en vecka hos oss och hon utvecklas varje dag. Nu "känner" vi varandra, hon vet vad hon heter och vi har också börjat lite med ingångar och sättanden. Hon leker och har i veckan börjat komma in med leksaker för uppmaning till kamplek, så det bådar gott inför fortsättningen :-) En härlig hund på alla sätt som tar livet som det kommer. Vi åker lite bil varje dag, det går bra och hon tycker det är kul att sitta i sin bur (lite godis gör ju sitt också...).
I lördags var vi ute med Ulla och Diva i skogen (ja, i skogen är vi ju varje dag men inte kameran :-) ), fotade lite:


Hon älskar att klättra!
Hemma ska hon upp och ner för trappan, man får passa henne för ibland går det alldeles för fort och kroppen hinner inte med riktigt. Hon har ingen respekt för höjder alls!


Min nya kompis Ulla, vi gillar varann mycket!


Så mycket att jag måste hoppa jämfota!




Diva blev snabbt en favorit. Det är ju bara störtkul att dra henne i håret! Och inte blir hon arg heller!


Snö är kul för det finns roliga saker under den som man kan gräva fram...




Sedan måste man vila en stund.

I söndags var det massor med snö som vräkte ner... Vi som längtar så efter vår!
Men en var glad kan jag lova...

Får vi presentera Alison- the Snowmobile :-)


Är det en mullvad eller är det en collie?



Ha det bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0