En mindre i familjen

I lördags åkte Ally med flyget från Luleå via Arlanda till Gardermoen utanför Oslo. Resan gick jättebra och numera är hon en norsk jänta. Jag är verkligen glad att hon får en så fin familj men så hemskt tomt det blev här hemma! Så ledsen jag varit i helgen har jag inte varit sedan Morris dog. Idag känns det mycket bättre. I höstas när jag röntgade höfterna på henne så visade det sig att hon har grad c på en sida, och därmed helt klart att jag inte skulle kunna ta valpar på henne. Jag har sen dess funderat om jag ska omplacera henne eller inte. Nu när detta fantastiskt fina hem dök upp bestämde jag mig för att låta henne glädja fler. Hon är otroligt saknad och det gör ont i hjärtat, men hon har det jättebra. Att skicka iväg henne är en av dom absolut svåraste saker jag gjort i mitt liv. Förhoppningsvis känns det bättre så småningom. Så nu är det fem hundar hemma. Valparna ska sättas igång i träning i vår, både spåret och brukslydnaden. Det känns spännande. Nu slutar jag strax jobbet, ska ta hundarna ut på isen och Johannes ska ta foton på valparna. Dom är så snygga. Snart får ni se :)

Kommentarer
Postat av: Carina

Ett väldigt tufft beslut att fatta och att bli ledsen är nog oundvikligt. Har läst om hur efterlängtad hon var.



Ska bli roligt att läsa om valparnas träning och att se nya bilder på dem ! Spännande ! :D

2011-03-07 @ 14:17:17
URL: http://www.carinapn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0