Förhoppningsvis väntar vi på valpar :)


Så äntligen började Stormen att löpa. Enligt progesteronprov var tisdagen ungefär bästa dagen för date, så i måndags packade jag in vovve, bur, bebis, vagn, matsäck, typ hundra olika prylar, kläder, bra-att-ha-på-bilresa-saker, vattenflaskor och lite annat, och styrde mot Finland. Fick supertrevligt resesällskap med mig, så allt gick snabbt och lätt. Vi lämnade vår fina Stormen hos killen med stort K och körde hemåt samma kväll. Och inte hade vi hunnit så långt så sa mobilen PLING!!! Dom hade redan haft en date :) Tjohoo vad vi blev glada. Sen har dom haft tre dejter till, så fyra parningar borde väl ändå resultera i nån enstaka puppe tycker jag. Ja hundguden bestämmer och vi kan bara vänta och se!

Vår stiliga trevliga böna flyttade inte bara in i pojkhundens hem för några dagar, hon flyttade också in i deras hjärtan ❤️ Jag tycker ju att min vovve ÄR en väldigt trevlig och fin collie, och man blir verkligen glad när även andra tycker samma sak. Hon har skött sig super, älskat sina nya människor från första stund, varit trygg och stabil och hängt med på lite av varje. 


Pappahunden och mammahunden har båda så många fina egenskaper och jag hoppas att de ska komplettera varandra. Vi valde en mycket stabil kille av lite lugnare modell, eftersom Stormen och hennes syskon har lite mycket fart under galoscherna ibland, och visst vill man ha fart men det får inte bli för mycket. Vi hoppas och tror att det ska bli trevliga vovvar som fungerar toppen i familjelivet, hänger med på aktiviteter och träning av varierande slag, utan rädslor eller knepigheter. Sen tror jag att valparna kommer bli toppensnygga också. Det är inte helt fel heller :)


Här är stamtavlan som är full av många riktigt bra kortisar som är både stabila OCH har bevisat ha stor arbetskapacitet. 
Är du intresserad av en valp så är du välkommen att höra av dig! Vi har många som är intresserade redan men kanske blir det en stor kull och vi fördelar som alltid eventuella valpar i det bäst lämpade hemmet för varje enskild valp. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0