Barn och hund ❤️

Du å jag bästisar forever ❤️

Alla borde ha en bästis. En hundbästis. Särskilt alla små bebisar som är pyttesmå och ofärdiga i stora världen. En bästis som håller koll. Som man kan prata med. Stryka med de små bebisfingrarna genom den mjuka långa pälsen. Och med de snällaste ögon man kan titta in i, när man känner sig lite ensam här på jorden. 
Joshua är en speciell hund med det snällaste hjärta någon kan ha. Jag har haft många fina snälla vovvar hittills under mitt liv, men ingen kommer ens i närheten av Joshua. Han är godheten själv. Och trots att han inte vuxit upp med barn varken hos sin uppfödare eller hos mig så har han alltid älskat barn. Och då menar jag inte älska som i att bli glad, vifta på svansen och tycka om barn. Nä han verkligen Ä L S K A R alla barn. 
Där jag bodde förut passerade vi alltid förbi skolan då vi gick ut på promenad och Joshua blev alla barns bästis. Ett helt barngäng kom och sprang på skolgården när dom såg honom. Och där satte han sig, i mitten av alla små människor, och njöt av uppmärksamhet och små barnhänder som strök pälsen. Ofta då vi gick till stallet hörde man på långt håll nån ropa: -Joshua!!! Och när man vände sig om kom några barn cyklandes i hög fart, för att hinna ikapp sin kompis och få ge lite klappar. Han hade fler barnkompisar än vi kunde hålla reda på. 
Förra året fick Joshua sin alldeles egna bebis som han får vara med varje dag, och som han njuter. När vi går promenader kommer han då och då springandes till vagnen, sätter sig bredvid och lägger huvudet i Wilmas knä, för att kolla att allt är okej. Dom "pratar" ordlöst en stund, och sen springer han vidare. 
Joshua är Wilmas alldeles speciella kompis som alltid finns där ❤️

-Är allt okej här i vagnen?
-Jadå jag mår bara fint!


När du kommer ut lilla du ska jag finnas där för dig varje dag och vi ska bli bästisar ❤️





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0