Ensam är inte stark





Ibland är det lätt att tänka att ensam är stark.
Men så är det förstås inte.

Det finns många fina människor runt omkring mig som gör min hobby möjlig. Alla är en del av team Merciless, alla är viktiga och betyder mycket för mig. Min familj har många gånger ställt upp på tokigheter, hämtat valpar, varit hundvakt, stöttat och finns alltid som uppbackning, och det är jag väldigt tacksam för. Jag har också många goda vänner som alltid finns där, inspirerar och hejar på mig. Tack alla för att ni finns!

Men en alldeles speciell person som funnits runt mig och mina hundar sedan små barnsben, det är Lena. Vi umgås nästan dagligen, rastar vovvar tillsammans och allt möjligt annat trevligt. Hon står mina hundar lika nära som jag själv, våndas när dom har ont, sörjer tillsammans med mig när vovvar fått somna in, gläds åt framgångar och framsteg.  Hon har torkat valpkiss, gosat med valpar, jagat valpar på rymmen, matat valpar och fått många hemska valptänder i sig.
Lena finns alltid där, lyssnar på mina tankar om allt möjligt, uppmuntrar och förstår. Hon hänger med som sällskap på utställningar och tävlingar, hejar på oss, gläds åt vinster och tröstar vid motgångar. Hon följer med på långa tokiga resor land och rike runt, parningsresor, hälsa-på-valpköpare-resor och andra äventyr. Hon hjälper med fotografering, med stort tålamod i otaliga timmar för att försöka få den perfekta bilden. Hon är hundvakt när jag ibland behöver, så jag med gott samvete och stor trygghet kan åka iväg ibland utan att behöva vara orolig hur det går för mina finaste ägodelar. Hon tycker alla mina ideér och planer är lika spännande som jag själv.
Lena är en väldigt stor del av mitt "företag", och ingenting skulle vara som det är idag utan henne.

Du finns alltid bakom mig, på alla sätt och vis, och har stor del i framgångar och allt som händer i mitt galna hundliv. Utan att synas, höras eller märkas, är du lika delaktig som jag.
Lena du är en otroligt fin människa och vän <3

När en dag den perfekta valpen föds, så kommer det att stå L.E.N.A på den :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0