I hjärtats alla vrår



Om man skulle kunna titta in i mitt innersta skulle det se ut ungefär så här.
Fast ännu många massa fler än dessa två.
Hundar i mitt hjärtats alla vrår <3

Det verkar finnas hur mycket plats som helst, där i mitt hjärta.
Hundar kommer och hundar går i mitt liv. Vissa stannar längre, andra bara en kortare tid. På grund av olika anledningar, det kan vara små valpar som ska flytta hemifrån, vuxna hundar som ska få en ny familj för att dom inte trivs i min hundfamilj, eller kräver mer tid och energi än jag kan ge. Och älskade hundar som delat mitt liv varje dag i många år och flyttat till himlen.
Men alla dessa hundar har varsin alldeles speciell plats i mitt hjärta. För alltid. Dom bor där i sina krypin och jag tar fram dom då och då, minns små egenheter och deras unika personligheter som givit mig många skratt, roliga stunder och ibland också bekymmer. Det kan hugga till ibland, av saknad och sorg. Tiden läker alla sår säger man. Visst är det sant, men ibland saknar jag så det gör ont.

Det allra viktigaste för mig är att alla hundar ska få ett så bra liv som är möjligt. En hund ska få vara älskad precis för vad den är, vara en familjemedlem som får kärlek, motion, aktivering och omvårdnad.
Att vara uppfödare innebär att jag måste kunna släppa taget om en hund. Att helt osjälviskt strunta i mitt hjärtas vånda och inse att min älskade vän som delat mitt hem och vardag kan få ett bättre liv hos någon annan, någon som har mer tid och mer plats. Det är hårt och ledsamt och det blir aldrig lättare gång för gång. Att omplacera en hund för att den inte passar i avel betyder inte att den är en sämre hund. Eller att den är mindre älskad av mig. Eller att den är mindre värd på något sätt. 

Men trots att hjärtat går sönder varje gång, tårarna måste torkas och saknaden gör sig påmind varje dag under en lång tid, så känns det ändå bra när just den speciella saknade vovven mår så bra i sin nya familj. Och alla dessa fina underbara unika hundvarelser som jag släppt taget om, dom bor alltid kvar i mitt hjärta.

Tack alla fina familjer som tar hand om mitt hjärtas alla hundar!



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0