Sommar i skärgården

Jarmo myser under båtturen.

Idag åkte jag och vovvar ut till vårt paradis på Sandön i Luleå skärgård. Jarmo tyckte det var jätteskoj att gå på bryggor, hoppa ner i båten och satt tryggt och säkert i min famn under båtfärden. Åh vad jag gillar denna kille! Han är så trygg, balanserad och tar sig an allt nytt med nyfikenhet och lugn. Det blev många nya upplevelser och intryck, han kommer att sova så gott inatt :)
Min finaste solstråle och jag <3
Joshua har redan bott här ute några dagar med min syster och trots att han och jag bara varit ifrån varandra ett kort tag var det så fint att träffa min solstråle igen. Det blev så tomt hemma utan honom, för han märks, syns och hörs heeela tiden, är alltid glad, pratsam och vill visa sina leksaker eller gosa. Mafia har letat och letat, var är min roliga lillebror?!?
Malla, Ilo, Tuva och Joshua (Mafia kikar fram längst till vänster, men hon är svår att fånga i kameran)
Det är ett paradis för hundar och människor här ute, vi har en lång, underbar sandstrand där vovvar kan springa, leka, skälla och bada hur mycket som helst. Perfekt träning för kroppen att springa i vatten och sand, dessutom väldigt roligt också :)
Jag och hela gänget, förutom lille knatten Jarmo som fick sova middag hemma i stugan när vi gick till stranden. Han är lite för liten ännu för att orka hur mycket som helst, fast det tycker han förstås inte själv :)
Tuva som är här på sommarlov har rest ända från Göteborg, och hon tycker det är så kul att vara med sina kompisar igen. Hon och Ilo är ganska jämngamla och har en speciell kontakt.
Sobeltjejerna Tuva och Ilo, och Joshua som är så mallig med sina pinnar.
Sol och skärgård, umgås med familjen, glada vovvar och en underbar liten valp som förgyller dagarna lite extra, vad mer kan man begära. När mörkret, kylan och snön är här, då minns man dagar som denna. Perfekta dagar som värmer både kropp och själ och ger en massa välbehövlig energi.
Hoppas ni alla har en lika fin sommar och njuter lika mycket som vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0