Vad vi behöver

En collie är inte bara en hund. För mig är en collie mitt livs passion. Det är mitt hjärta, mina andetag och min kraft. Luften jag andas, tankarna jag tänker och energin i min kropp. Faktiskt mitt liv. Att dela livet med denna ras är underbart, hundarna skänker mig tro, hopp och kärlek. Ett vackrare väsen, en mer trofast kamrat, en bättre varelse att dela sitt liv med finns inte. Jag har gett mitt liv åt denna ras och tror att jag kommer göra det till mitt sista andetag. Ännu har ingen eller något jag mött, sett eller upplevt kunnat minska min kärlek för dessa hundar. Ingenting har någonsin varit i närheten så fulländat, som en collie i balans. Ingenting i livet har rört mitt hjärta så som denna ras.

Vad vi behöver är människor som kan förvalta denna ras. Som kan se det vackra väsen, som förstår, ser och känner igen en bra collie. Som vill ha en collie som är fulländad, en hund som har allt, som är den vackra, kloka, glada, trevliga hund den faktiskt kan vara.
Vad vi behöver är människor som vill ha ALLT, och inte kompromissar bort nånting. Vi behöver sunt förnuft, en vilja av stål, en aldrig sinande tro på att det går att finna dessa fulländade collies. Glada collies som aldrig är rädda. Vackra collies som tar andan ur dig och mig. Collies som utstrålar kraft och karisma, som möter allt i livet med en lycklig svans, tycker livet är toppen och gör avtryck i människors inre, inte bara hos oss redan förälskade utan också hos andra som bara råkar korsa samma väg.
Vi behöver människor med en tro på att det går. Som ställer höga krav, som vill mer, bättre och större.

Och dessa människor behöver vi som uppfödare.

Amen :)


Kommentarer
Postat av: Ida, Rover & Bentley

:)

2012-11-07 @ 19:49:40
URL: http://rovering.wordpress.com
Postat av: Gudrun Carlsson

Underbara tankar du satt ord på :-) En kärleksförklaring till rasen. Kan bara hålla med :-)

2012-11-08 @ 15:26:07
Postat av: Ewa Ivarsson

Bland det bästa jag läst.. mina tankar o känslor exakt på pricken, mitt i! TÄNK om fler uppfödare hade din inställning!

2012-11-09 @ 09:30:31
Postat av: Anna-Lena Öberg Karlsson

Så kloka ord!

2012-11-20 @ 17:22:17
Postat av: Carin

! SÅ SANT , SÅ SANT !!!!!Så bra ord!!

2012-11-28 @ 18:18:52
Postat av: Linda

Håller fullständigt med! :-)

2012-12-01 @ 11:09:00
URL: http://helanochhalvan.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0