Nu är det sommar - tjohooo!

Med midsommar kom också värmen och solen. Efter att ha gått i långkalsonger, fleecetröjor och dunvästar hela maj och juni fram tills nu, så byttes garderoben ut från en dag till en annan, shorts, linne och sandaler :) Hääääärligt! 
Vi spenderade midsommarhelgen ute på Skagsuddden i Luleå skärgård, paradiset på jorden. Det var verkligen mysigt och första gången för Wilma. Hon fick åka båt, vara med på stranden och kolla när vovvarna badade. Mycket nytt att upptäcka för en liten. 
Helt underbart att sommaren nu äntligen är här!! 





Så här lyser solen på kvällen i Norrbotten :) 




Under sommaren åker vi mellan skärgården och hemma, man får det bästa av två världar. Och jag är så van att packa och hålla reda på grejor och vovvar att ytterligare en till familjemedlem den lilla människovalpen inte är några som helst problem att ha med sig överallt. Hon var i fjällen 4 månader gammal och nu skärgårdsbo 7 månader gammal. Jag är själv uppväxt med en mamma som aldrig sett bekymmer eller problem, allt praktiskt går alltid att lösa. Och visst är det så. Man kan göra det mesta med en bebis, det blir bara roligare! :) När jag och mina syskon var små tillbringade vi stor del av somrarna boendes i båt eller på Sandön, i sjöluft med sand mellan tårna eller klättrandes på klipphällar. 

Hmmm frågan är inte om jag flyter utan om jag kommer lätta från båten å sväva upp i det blå. 

Nu blir vi hemma några dagar när det blir regn men längtar redan ut igen! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0