God morgon nya dag


Min utsikt vid frukostbordet. 

Idag är man lite trött. 😴
Det blir lite sömn vissa nätter men skönt med ljuset och solen som hjälper till att ge energi. Vi ska få besök idag, det är alltid trevligt med nya människor som upptäckt rasen och vill bekanta sig lite närmare med den. Att läsa i böcker och på hemsidor är bra och nyttig information, men att träffa hundar live är något helt annat. Då får man känslan också. Man ser rasens väsen och kan känna efter på riktigt, är detta rasen för mig? Ett hundköp är så mycket, förhoppningsvis är det en hund man ska leva med i minst 10 år, kunna ta ansvar över på ett bra sätt och man ska kunna ge sin hund ett fint hundliv som enligt mig innefattar oändligt med kärlek och sällskap, en bra uppfostran så hunden blir en trevlig samhällsmedborgare, självklart fullgod skötsel, och även aktivering av något slag. Det behöver inte vara tävling, faktiskt så spelar det ingen som helst roll för mig om mina uppfödda hundar får officiella meriter. Givetvis är det jätteroligt och fint att ha på papper, utvärderat och en tillgång också för andra uppfödare som kanske är intresserade av att använda linjerna i avel. Men jag vet att för hunden spelar det ingen som helst roll om den har titlar eller arbetsmeriter eller fina utställningspriser, för vovvar är kloka och värdesätter inte livet efter sånt. En vovve vill bara få tillhöra, ha en bra flock att få dela sina dagar med och få ha massor av kuliga stunder. Så därför är det vad vi söker åt våra valpar. Även om det så klart är fantastiskt roligt om valpköpare vill tävla i olika grenar. 

Tjohooo livet ska levas fullt ut!


Älska mig för den jag är <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0