Morgonstund


Svart ute och mys inne 

Ingen (INGEN) missar en bebis vid bordet 


Morgonmums var mest rolig att klämma på (Valp SLUTA ÄTA på barnstolen!)

När morgnarna börjar 5.45 (även på en söndag) hinner man tänka ganska många tankar. Är det inte bebis som vaknar så är det bebishund. Ofta så vaknar båda och är så där fantastiskt pigga och utvilade och man själv stapplar mest runt i en dimma. Fast vi har ganska mysigt tillsammans. 


Man hinner tänka att idag börjar mitt nya år. Ja jag vet, några dagar sent men vissa börjar aldrig. En del lever hela sitt liv utan att en dag börja leva. 

2016 ska bli ett år när jag ska sova mer. Sova sova sova. Om man sover orkar man leva bättre och roligare. Jag ska färga håret hos frisören (aldrig gjort) och unna mig dyra krämer och tvålar. Jag ska köpa allt smink jag vill ha utan att titta på priset. 
Jag ska bli bättre på att be om hjälp och jag ska bli bättre på att säga nej. Att göra allt själv och orka själv är inte någonting bra alls, att vara stark innebär inte att göra mer än man egentligen orkar. 
Jag ska njuta av min valp (JAG HAR EN VALP!!!!!!!!!!!!!!!). Jag ska lära henne massa bra och roliga och obra saker och hon ska lära mig en massa saker. En sak hon redan lärt mig är att små valpar kan skälla och yla så högt på natten att öronen blir överfulla av oljud, det är en obra sak och det ska vi träna på. Att sova. På natten. 💤💤💤 
Jag ska gå långa promenader med vovvar, njuta av glada skall, samla kraft och fylla kroppen med energi så där som man gör tillsammans med sina bästa vänner i skogen. 
Jag ska tävla på utställning med min fina valp. Och även med fina valpens fina mamma. 
Jag ska träna hund. Inte för att jag måste eller ska, utan för att jag vill och orkar, för att det är så fantastiskt roligt. 
Jag ska ta mig tid att träffa mina vänner, skratta och babbla och vara så där glad som man blir av det. 
Jag ska vara mamma som är det bästa och finaste man kan vara och jag ska varje dag säga till mig själv att jag är världens bästa mamma. Jag ska leva på kärleken man känner för ett barn, känna lyckan varje minut. 
Ibland ska jag också vara trött och less på barn, valp, hundar och stök och bök, och vilja slänga ut allihop i en snödriva och låsa dörren och sätta mig i soffan med en vacker thékopp och lyssna på tystnaden. UUUUUUUUT och lek hela dan och kom in igen till kvällen. 
Jag ska vara människa med all den glädje och tårar och trötthet och lycka det innebär. 
Jag ska skriva mer. Om livet och hundar och känslor och tankar. 

Nu är klockan åtta och efter blöjbyten, lek, ostsmörgås, thé, kissa hundar, mata hundar, kissa bebis, mata bebis, kissa valpen typ 22 gånger, mata valpen, kissa valpen 3 ggr till, krama bebis, gosa med bebis....
.....så har alla somnat igen. S O M N A T. 

Det låter 💤💤💤 i alla skrymslen och vrår, alla snusar sött och det är tyst och stilla. Så söta alla är när de sover. Så snällagulligasnuttiga. Att man inte har fem bebisar, sjutton hundar och tre valpar hinner man tänka en svag sekund. Innan man själv kryper ner i en varm säng och snusar sött. 




Kommentarer
Postat av: Anita

Stå på dig, annars gör någon annan det. Kram

2016-01-10 @ 12:36:37
Postat av: Anonym

Så fint inlägg!!

2016-01-14 @ 11:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0