Hundträning

Livet ÄR mycket. Allt man ska hinna och orka och måste och vill. Puh. 

Men nu tränar jag hund igen!!! 
Inte varje dag, men i alla fall fyra dar i veckan. Det är jättemycket för mig som under många år inte tränat regelbundet överhuvudtaget. Det är helt underbart mycket :) 
Och vad som är viktigast av allt, vad som betyder allt, är att jag bara känner en stor glädje och lycka av att träna hund. 

Jag bygger hund från grunden. En alldeles fantastisk rolig kul valp som jag har ett mål med från början, jag vet vad jag vill få henne att prestera och jag vet därför vad jag vill bygga för grund. Jag vill ha en glad brukshund med tassarna stadigt på marken, en kampglad social hund, skottfast och uthållig. En hund som kan koncentrera sig och som kan tränas med krav, i moment där jag ställer krav. Som har en orubblig tilltro till mig och som tycker samarbetet med mig är det absolut roligaste i livet. En hund som har stort intresse och stark motivation att följa ett spår, med alla typer av svårigheter och problem. 
Det är allt detta jag nu lägger grunden för. Jag vill ta fram så mycket resurser det går och forma min hund för de mål jag har. 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0