15 månader

Skyelice Great Barrier Reef 'Joshua' 15 månader gammal

Även Joshua fastnade i kameran när vi fotade hundar häromdagen :)
Han är nu 15 månader gammal, världens gladaste och goaste kille som sprider så mycket lycka kring sig. Dessutom är han vacker också med korrekt kropp, ordentlig benstomme, fin blåfärg, vackert huvud med underbart uttryck, och det är ju aldrig fel. Jag njuter av honom varje dag, hans goa kramar och glada sätt. Joshua är en hund jag 'unnade' mig, när livet gick lite emot på flera sätt. Och en bättre kompis och glädjespridare hade jag inte kunnat få.
Tre av hans kullsyskon har under sommaren röntgat sina höfter och armbågar, alla med perfekta resultat, och under hösten blir det Joshuas tur. Vi ska även göra mh när lämpligt tillfälle ges.

Även solstrålar har mycket spring i benen :)

Han är alla hundars och människors bästa vän, min roliga spårhund, lekkamrat, kramgoa kille och ögongodis.
Alla vovvar har speciell personlighet, men vissa hundar gör ett alldeles speciellt avtryck i hjärtat och Joshua är en sådan. Jag är väldigt glad att jag förra sommaren följde mitt hjärta och hämtade hem en liten dunboll.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena Öberg Karlsson

Han är verkligen jättefin, Joshua. Jag tittade och drömde mycket om denna kull då den var på gång och nyfödda. Hoppas att röntgen och mh går bra, jag håller en tumme för er!! Och lycka till med de väntade valparna!!

2012-08-04 @ 19:33:35
Postat av: Gudrun Carlsson

Jag blir så rörd och lycklig över din underbara beskrivning av godingen Joshua. Han var solstrålen i kullen, älskade och charmade alla som kom på besök. Längtar efter att få träffa och krama om honom. Kram från familjen här i Blomberg :-)

Gudrun

2012-08-06 @ 20:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0