Valp & mage växer


Puh nu är semestern slut och vardagen tagit sin början igen, full rulle från morgon till kväll :)
För tillfället är det två vovvar som växer hemma hos oss, och vi följer med spänning deras utveckling.
 
Knatten Jarmo är snart 4 månader gammal, och i takt med att hans kropp växer så växer också hans energi, tänderna kliar ännu mer och han har blivit helt galen! Varje gång han tar sig en liten sovpaus andas jag ut...herregud i vaket tillstånd är det full fart för jämnan. Gräsmattan är sig inte lik.... mobilen uppäten... rädda vad som räddas kan!!
Världens längsta lille valp är han också, snart räcker inte ens sängen till :) Finns det stopp-växt-medel eller!?
Pyttelille gossen är snart ingen pytte nåt mer, hans huvud har blivit längre, bredare och mer vuxet. Så fin kille han kommer att bli :) dessutom väldigt trevlig, sååååå mycket leklust, hämtar alla typer av föremål och drar ordentligt i kamplekar. Vi har promenerat vid skjutbanan då SM i magnum-skytte pågick, en baggis för en världsvan cool kille tyckte han själv! Självförtroendet är det INGET fel på, jag bara älskar hans attityd. Precis en kille i min smak ;)


Pust, så här lång blev man av att gräva upp hela gräsmattan...

Den andra vovven som växer hos oss är förstås Malla. Eller rättare sagt M A G E N. Den är jättestor, och ändå har hon drygt en vecka kvar till valpning. Idag kände jag små valpsparkar där inne :) det rör sig i alla håll och kanter, kanske är det ett helt fotbollslag som smygtränar för framtida spurter.

Så livet är ganska spännande här just nu :)

Och en tredje sak som också växt sedan sist är Stimmas prishylla!
På SKK nat. i Överkalix fick hon som enda kortis ck (5 anmälda om jag minns rätt) och därför också sitt tredje CERT och BIR :)
Duktig hund och matte!!

Till sist,
alla som vill får gärna skicka mig ett sms!
När Jarmo åt upp mobilen tappade jag de flesta mobilnummer....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0