Jarmo



Jag var inte sugen på valp.
Jag var särskilt inte sugen på ännu en galen vild kortisvalp.
Och jag var absolut särskilt inte sugen på en hanvalp.
Hanar betyder större hund och mer hund=större problem. Hanar blir kära i tikar. Inte alls smidigt när man delar hus med flera tikar.
Jag var på inga vägar sugen att sätta mig i bilen. Igen. Och köra många långa mil. Igen.

Men killen jag följt sedan han föddes en aprildag var bara speciell. Killen som har min favoritmamma. Som bara såg bättre och bättre ut på varje ny bild. Som tittade på mig och sa:
JAG ÄR DIN!

På något underligt sätt skrev mina fingrar ett mail. Det gick liksom inte att styra händerna. Dom skrev något lite artigt undvikande, några ord typ han är säkert såld...eller du vill säkert inte sälja honom så långt bort...eller inte till mig...
Javisst du får köpa honom! blev svaret.


Några dagar senare åkte vi ner till Kumla, en nätt resa på exakt 100 mil enkel väg. Mil efter mil rullade vi genom ett somrigt Sverige, och när jag efter många långa förväntansfulla timmar fick träffa min gosse, MIN fina gosse!, då visste jag att jag gjort rätt. Världens finaste lille gosse. Han var glad, gosig och passade perfekt i min famn.
Oneway's Hot Chili Pepper heter han. Hans mamma är en av mina stora favoriter. Jag som inte brukar falla för sobelt. Eller tikar. Och min fina gosse är verkligen sin mammas gosse. Dom är så lika varandra!

Nu har jag delat liv med lille Jarmo i några dagar. Han är balanserad, trygg, social, glad och har väldigt stor aptit. Han har lärt sig sitt namn, busar, sover och upptäcker världen med alla tassarna stadigt på jorden och en fin självsäkerhet. Han har en väldigt fin kropp, utstrålar precis vad en kortisgosse ska, alla ben i varsitt hörn, ljuvligt uttryck och det ska bli så spännande att se honom växa.

Tusen tack Jeanette för ännu en underbar Klara-valp!

Fantastiskt trevliga team Gunilla och Stimma hängde med på denna galna 200 mil nonstop-utan-sovpaus-resa, tack för så trevligt sällskap! Vi har pratat, skrattat, träffat massa trevliga kortisar och det var värt varenda mil tror jag vi båda tycker :)



Kommentarer
Postat av: Ida & Rover

Grattis till en ny, fin hund i flocken! Klart du skulle ha honom! :)

2012-07-08 @ 23:47:23
URL: http://rovering.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0