Soooooovmorgon



Skönt med semester när man får sova hur länge som helst.
Nästan.
Imorse vaknade Jarmo kl. 6.15. När små valpar vaknar är dom kissnöööödiga. Jättekissnödiga. När valpar vaknar vaknar också alla andra hundar. Dom är också kissnödiga. Så jag kissade puppe, kissade resten, matade puppe och resten. Sen var jag förstås hungrig själv.
Men sen när alla var mätta och belåtna knorrade lille gossen ihop sig, resten av gänget likaså och själv kröp jag ner under täcket igen. Regnet smattrade mot fönstret och vi sov så skönt allihop.

Idag är det colliespecial på Piteå BK, bedömningen börjar kl. 17 och jag tror jag ska åka dit, regnet till trots. Det är alltid trevligt att träffa vänner och se på fina vovvar. Hundutställningar på sommaren är så trevligt, om det är bra väder vill säga. Är det ösregn blir det inte roligt varken för hundar, handlers eller domare. Ändå vill man åka dit. Vad knäppa vi hundmänniskor är!
:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0