Massor!



Nu är det läääänge sedan jag skrev något här på bloggen....
Kanske har jag tappat den trogna läsarskara jag hade :) eller vad säger ni, finns ni kvar?
Det händer mycket hos oss och därför har tiden och engagemanget gått till annat. Jag har också gått upp i arbetstid, kanske lite galet eftersom jag inte har orken på topp men det är så svårt att vara borta från jobbet. Jag trivs så bra och nu har jag ett väldigt bra schema.
Ska försöka lite snabbt sammanfatta senaste två månaderna :)
 

Som många av er säkert redan sett på facebook har vi fått en ny familjemedlem! Och inte vem som helst heller! En stor dröm har gått i uppfyllelse när Christian landade på Arlanda. Han är uppfödd i USA på kennel Taliesin, och dessa hundar och linjer har jag i många år tittat på, otroligt härliga, glada, välkonstruerade, rejäla collies med en typ som vi bara kan drömma om här i Sverige. Efter att ha levt med denna kille i några veckor kan jag absolut säga att han är bättre än jag kunnat tro! En stor utstrålning och rörelser man sällan ser, han flyter fram och är en stor showman alla dygnets vakna timmar. Alltid GLAD, tar sig an allt nytt med stor nyfikenhet, stort föremålsintresse och väldigt alert på samarbete. Till det en otrolig exteriör!
Nu har jag verkligen fått en "mall" att gå efter, hur en collie SKA se ut. Tusen tack Jennifer som skickade en sådan kille till mig!!!

Hemsidan ligger lite i träda tyvärr, har inget program i datorn just nu att uppdatera den med....så alla valpköpare och andra som väntar på massa bilder och info, sorry! Jag ska fixa detta snart och hoppas ni inte tror att jag inte bryr mig om denna härliga S-kull som stormar fram på olika håll i världen :) Jag blir jätteglad över mail och inlägg på facebook så fortsätt med det!!

Kennelläger blir det 9-12 maj på Alnö i Sundsvall!!!
Sista betalningsdag för boende är 17 april, jag ska skriva en inbjudan och maila er alla :) Vi har prelininärbokat rum åt alla som anmält intresse. Yvonne med Tessi hjälper mig med lägret och du är guld värd!
Det kommer att bli kanondagar tillsammans, jag längtar redan och hoppas så många som möjligt kan komma!

Nu ska jag ta mig tid att skriva här ofta så håll lite utkik :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Än hänger jag kvar ^^
Jag tror att alla har förståelse för livet man har utanför datorn :) FB finns ju som vi kan följa. Christian ser härlig ut ! Ska bli spännande att följa hela kenneln i år :)

2013-02-26 @ 09:02:12
URL: http://www.carinapn.se
Postat av: Ida, Rover & Bentley

Jag är också kvar! :) Har ju själv inte orkat med bloggen på ett tag, det får gå i vågor.

2013-02-27 @ 10:03:54
URL: http://rovering.wordpress.com
Postat av: Lilian

Kikar in någon gång i kvartalet som vanligt.

2013-03-03 @ 23:46:15
URL: http://vojnamir.bloggplatsen.se
Postat av: Anna-Lena Öberg Karlsson

Men så roligt med Christian! Grattis och lycka till med honom!

2013-04-11 @ 19:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0