Packat & klart



Det blå halsbandet är nytvättat. Filten likaså. Intyg hos veterinären fixat och alla papper i ordning, bara väntar på att skrivas under. Imorgon är den stora dagen. Min älskade galna tokiga rakethund, lilla Mafia-tösen som föddes här hos oss en julidag för 2 och 1/2 år sedan och från första stund plirade och spanade med sina små svarta ögon, sprang snabbt som blixten och varje dag sedan dess utsatt oss för det ena galna upptåget efter det andra. Imorgon åker hon härifrån mot nya äventyr och det känns hjärtskärande, spännande, ledsamt, ont-i-magen-jobbigt, fint och oroligt. Allt på samma gång.
Min älskade vovve ska få flytta ut i världen, till en underbar familj där hon får roliga hundkompisar, nya fina människor, massor av träning av alla slag och jag tror det kommer att bli super. Mafia kommer att älska sitt nya liv, det är jag övertygad om. Hon kommer att älska varje dag, älska sina nya människor och få utlopp för all energi och arbetsvilja som ryms i den svarta kroppen. Hon kommer att älska alla race på agilitybanan, alla många och långa träningspass. Det vet jag. Och jag vet att hon kommer att komma hem hit igen, när det blir dags för hennes valpkull. Och jag kommer att träffa henne innan dess också.
Men ändå.
Ändå går hjärtat sönder. Ända brister det och saknaden jag vet kommer komma gör ont. Det är min älskade lilla galna hund som jag imorgon vinkar av på tågstationen. Som glatt kommer att kasta sig in i tågvagnen, med en lycklig viftande svans, undersöka allt nytt och tycka livet är spännande och roligt. Som kommer att sitta där i vagnen bredvid sin nya matte, titta med sina små pigga ögon i hennes och tänka. nu är det du och jag.
Och kvar kommer jag att stå, med ett trasigt hjärta, med tårar som rinner och en saknad som känns så tung. 
Det är svårt att släppa iväg sin vän. En väldigt bra collie, som har allt jag vill ha i en hund. Nu flyger hon ut i världen och vi kan inte vänta på vad ni ska kunna uppnå tillsammans!



  

Kommentarer
Postat av: Rosa

Vilken härligt blogg! Jag går i hundköpar tankar sedan något år tillbaka, och nu börjar jag närma mig ett beslut, då jag är student, och detta egentligen är bästa tillfället i livet att göra det verklighet (då man kan styra det dagliga livet mycket lätt och ge all tid för en valp).

Jag tycker både KH collie samt LH collie är fantastiskt fina, men har du sett några huvudsakliga mellan dessa två hundar? Som barn (när jag var 9,10 år), så hade min mormor en KH collie, jag minns hur han, trots att han var unghund, var fantastiskt snäll mot mig och lät mig leka/hålla på och klappa med honom timme ut och timme in. Tom. så var han så snäll att han lät bli att dra i kopplet när jag gick ut och gick med honom, en ängel helt enkelt :). Var detta ett exceptionellt undantag?

Hur är det, kan man lita till att de kennlar som är registrerade på SKK:s hemsida är av "hög kvalité" och de seriösaste i sitt slag?

2013-03-30 @ 11:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0