Ett nytt förtroende


Jag är uppfödare, men mest av allt är jag hundägare. Några hundar finns alltid i vår flock, för det mesta alldeles för många :) Och som om det inte vore nog, ständigt och jämt söker jag nya spännande kombinationer och planer. Jag är ständigt på jakt efter en B R A collie, en collie som har allt jag vill ha, med en spännande och trevlig stamtavla, en hund som förhoppningsvis om några år kan användas i avel och hjälpa mig att föda upp en bättre collie. Jag har två raser, både kort-och långhårig collie. Även om dom går under samma ras tycker jag att man kan säga att det är två olika raser. Dom skiljer sig både till utseende och mentalitet. Båda har brister och förtjänster. Båda är otroligt vackra, trevliga hundraser och jag skulle inte vilja leva mitt liv utan nån av dom!

För två och ett halvt år sedan fick jag kontakt med två fantastiska människor. Ja lite kontakt innan hade vi haft, jag har alltid sneglat på deras hundar, tyckt om deras tankar om rasen och avel, och då för två år sedan hade dom en valpkull. Det är få saker jag är så glad och tacksam över, som det faktum att jag då fick förtroendet att köpa en av deras valpar. En blå liten go kille som fick namnet Joshua. Ni som känner mig vet hur mycket denna hund betyder för mig. Han har A L L T en collie ska ha, en underbar GLAD hund som älskar alla människor, jättefin leklust och arbetsvilja, helt ljudoberörd, fantastiskt snygg och bara helt fullkomligt okomplicerad att leva med. 


Joshua- Skyelice Great Barrier Reef
 
Och hela tiden sedan dess har jag väntat på Joshuas lillasyster. Tiden gick, och det nära samarbetet fördjupades, vi sökte överallt efter D E N hanen. Vi vände nog upp o ner på alla stenar :) Hane bestämdes, dagarna gick, naglarna bets på, tankarna for hit och dit. Skulle det bli några valpar, skulle det bli några tikar, skulle någon passa mig?

Nu några månader senare, jo vår lilla tjej föddes en augustidag. Ett gäng fantastiska valpar tog sina första andetag och i takt med att dom växte blev vi mer och mer imponerade av dom. Vilket gäng! Superhärliga, framåt, aktiva valpar med stort föremålsintresse, otroliga kroppar och benstommar, vackra huvuden och utstrålning. 
Avståndet oss emellan är långt, och jag har dom senaste veckorna tittat och studerat foton och filmer, jämfört valparna med varandra, letat fel och brister, vi har velat hit och dit, funderat och tänkt lite till. Puh.
Jag som absolut skulle ha en blå, det var bestämt och klart, men ju mer tiden gick såg vi en liten stjärna bland dessa fantastiska valpar. En liten stjärna som utstrålade nånting alldeles speciellt, som det inte gick att ta ögonen ifrån. Hon valde oss kan man säga :) 
Vi är väldigt glada över att få presentera.....

SKYELICE TIFFANY YELLOW DIAMOND !!

 


Ännu en gång har jag fått förtroendet, ännu en gång har jag fått köpa en otroligt lovande fin valp. Det är jag så tacksam över! Att släppa iväg sina valpar ut i världen, släppa taget om dom och säga farväl, det är bland det svåraste man gör. Att lägga den lilla valpens väl i någon annans händer, det är ett stort förtroende. För mig är det faktiskt det största förtroende man kan få. 
TUSEN TUSEN TACK Gudrun och Per! 

Välkommen lilla Tiffany till vårt liv, du kommer att ge det en extra guldkant i tillvaron <3


Tiffanys pappa KORAD SE UCH DK UCH Seamist Arctic Ice - som bär på Seamist fantastiska tiklinje med otroliga allroundcollies som har de bästa resultaten både på MH, korningar, bruksprov och utställningar, blandat med mina absoluta favoriter i USA. 


Tiffanys fina galna mamma Ida- SE VCH Skyelice A Plumeria Lei - en riktig allroundcollie med fantastiska resultat på utställning, bruksprov, viltspårprov och en tik som lämnar så trevliga valpar.
 
 




Kommentarer
Postat av: Ewa Ivarsson

Instämmer till fullo Josefina... vi har ju redan Tiffany´s bror... en solstråle!Ligger bakom min rygg just nu när jag skriver detta! All lycka med din Tiff och så hoppas jag vi ses allihopa, för Gudrun och Per betyder mycekt för oss, öven som goa vänner! KRAM o nospussar

2013-10-29 @ 09:48:28
Postat av: Ingrid

Hejsan! Åhh vad fina foto o hundar!Intressanta linjer med!

2013-10-29 @ 10:03:25
URL: http://clematis.bnloggo.nu
Postat av: Ullis

Du har verkligen fina hundar!
Inte minst "åshuwad" (el va han hette...) :-)
Kelly låter hälsa att hon väntar m spänning på att sätta tänderna i den nya prinsessan. Så söt som hon är...:-)

2013-10-29 @ 10:35:45
Postat av: Gudrun Carlsson

Tack Josefina, jag uppskattar våra diskussioner, mail, telefon. Hoppas Tiffany blir din långhåriga stamtik. Ännu är hon ung, men väldigt lovande.
Vi kommer att sakna lilla ekorrpigga Tiff här, men vet ju att hon får det fantastiskt uppe hos er.

Varmt lycka till med henne <3

2013-10-29 @ 11:17:51
URL: http://www.skyelice.se
Postat av: Elisabet

Lycka till med din nya lilla tjej!

2013-10-29 @ 11:21:28
Postat av: Josefina

Tack alla <3

2013-10-29 @ 11:38:57
Postat av: Carin

Grattis till den lilla juvelen !! OM hon bara är hälften så underbar som Faster Bellis! så kan du vara så glad åt henne. Kan säja att Bellis är något av det bästa som hänt mej!! Ja det finns inte nog med beröm att ge henne !! LYCKA TILL !!

2013-10-29 @ 17:11:10
Postat av: hanna

GRATTIS till den nya guldstjärnan
Som verkar vara med på de mesta (-;

Ohh va vacker joshua är
Kul att få se bilder på merciless collies!

2013-11-05 @ 21:58:32
URL: http://www.bonnieblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0