Debut

Nu är det debut för min riktiga blogg. Har ju haft en fusk på hemsidan förut, men nu ska jag försöka skriva oftare. Jo, försöka går ju..........
Kallt idag -14. Morris o Isac är så frusna och vill inte gå långt. Man får stanna och värma och massera tassarna ofta. Ilo och Malla är inte dämpade alls. Snarare galna av mindre utevistelse. Malla försöker vi trötta ut genom att spela fotboll inomhus. Hon har en stor mjuk fotboll som alla två-och fyrbenta verkar gilla lika mycket. Ingen blomkruka har ännu gått i kras men vi väntar bara på det.
Förra veckan tog jag fram sparken. UNDERBART att åka ut på kvällen, i vinterlandskapet, känna kylan i ansiktet och bara köra. Jag brukar dela upp hundarna två och två. När Malla är motor handlar det mest om att stå på bromsen, dvs ner med sulan i backen och försöka då ner farten. Tur att jag hade mina kraftiga kängor, annars hade jag inte haft någon sula kvar!!
Få se om det blir lite varmare under de närmaste dagarna.
Idag tänkte vi gå till stan jag och Ulla med Malla och Mallas bästis Diva (alias Diddi). Kanske för kallt. Malla får ha sin klänning i så fall. Hon hatar den, men roligt har vi åt henne för hon går som en kisse som skjuter rygg, ser heldumt ut. Dessutom går hon i sidled. Ja, dessa hundar. Vad vore livet utan dem?

Kommentarer
Postat av: Minna

Vad kul att du har skaffat dig en "riktig" blogg! Jag kommer följa den med stort intresse :)

2008-12-15 @ 11:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0