Uppletande i stadsparken

Denna tid på året så ser vi en viss förhöjd energinivå i Malla. Lydnad blir det inte mycket av eftersom jag och hundarna är lika frusna av oss. Då återstår näsarbete! I går promenerade jag och Malla till stan med Ulla och Diva, och väskan laddad med leksaker. I stadsparken går det i december en kalender som spelas varje dag. En scen och läktare har byggts upp, perfekt att gömma grejer där. Malla letade óch hittade, letade och hittade. Roligt hade vi. Det var hård skare i snän men hon klarade tassarna bra. Sedan gick vi genom stan, tittade på människor och skyltfönster. Inga hundar såg vi i innerstaden, de håller väl till någon annanstans. En mycket kärlekskrank chowchow mötte vi på vägen till stan, Diva som löper tyckte han var sååå fin.
När jag kom hem vid fyratiden (efter film, senaste Batman, hundar var Batmans ömma punkt förresten) tog jag sparken och åkte ut med pojkarna. Perfekt väder, några minus och bra gild. Morris och Isac letar Ilo överallt och det var full rulle från start till mål... Inga koppel som tur var utan alla tog sig fram i egen takt, eller rättare sagt jag sparkade i vild förtvivlan för att hinna med. Vi åkte till Hertsökullar och hem igen, passerade fårhagen med nyfikna får som undrade vad i all sin dar som svischade förbi.
Nu hälsar jag på Ilo en sväng efter jobbet. Hon blev glad att se mig, och jag henne. Det är betydligt mindre med bara tre hundar hemma, det känns ovant. Men lite är det inte. Särskilt inte när man kommer hem till hundar med mkt energi som ligger och väntar på aktivitet, man åker ut med sparken och ska hålla reda på alla någolunda, och dessutom sig själv också. Då har ni bilden klar för er. Om ni läser i tidningen om en person som voltade med en spark ner i diket och fastnade i snön tills brandkåren undsatte, så kan ni ju misstänka vem det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0