GOD JUL

Nu är det snart julafton! Så fort tiden går. Jag jobbar nu i helgen och måndag och tisdag, sedan är det två veckors ledighet som gäller :) Hoppas det blir lite varmare väder så det går att vara ute med hundarna. Idag är det -14, men i två dagar har vi haft -20. Det är otroligt vackert ute med snön och gnistrande kyla. Dagarna är dock väldigt korta och det är svårt att ta foton ute i dagsljus...
Det kommer nya foton på Allys sida snart, det var krångel idag att uppdatera hemsidan så jag lägger ut bilderna här också. Hon får mer och mer päls och den är lite svårskött, ganska mjuk. Hon badades för en vecka sedan, det sk julbadet :) Så snäll i duschen, men gud så svårt att blöta igenom pälsen! Det gick inte att få henne genomblöt.
Hon är en mycket trevlig tjej som är nyfiken på ALLT, glad i alla människor och djur, full av energi och lek. Vi ser fram emot 2010 med MH och appellklass på programmet, hon är så intensiv och duktig på lydnaden, full fart verkligen! Hon är bättre än vad jag kunde förvänta mig, även om förväntningarna var ganska höga ;) Och hunden blir bara bättre och bättre. (Hon är fin också och det är ju trevligt det me!)


Fin tjej :)

Annars fyller vi dagarna med diverse aktiviteter. Här får ni lite bilder...


Typisk Ally-pose :)


Hundar ska sova i kökssoffan! (Att Ally är kär i kuddarna förtäljer inte bilden, och kanske lika bra det. Hon ska porra med dom hela tiden)


Hos Ulla. Det lagas mycket mat hos Ulla. Och Malla missar INGENTING!!
Hon brukar också diska tallrikar och annat i diskmaskinen. Duktig hund :)


Detta är så typisk Ally det kan bli.


Är det en hund eller är det en mask...? Ibland undrar vi, för hon är nästan överrörlig :)


Jag ligger vid kylskåpet. Där händer det grejer...


Sedan lite mys i soffan för Malla me...







Vi önskar alla vänner nära och långt borta en riktigt
GOD JUL!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0