Isac's valpar + vinterpromenad

Jag skulle lagt dessa bilder på hemsidan för länge sen, men bättre sent än aldrig...
Valparna som överlevde alltså, de var sex från början men mamma Ilo hade dåligt med mjölk och tyvärr hann fyra  fina blå valpar dö.
En hane och en tik klarade sig, de är på bilderna 3 1/2 vecka gamla, kort tagna när jag åkte och tittade på dem.  Jag glömde helt bort att fota dem, och när jag sedan tog fram kameran innan jag åkte sov de heeela tiden. Detta är alltså Mallas helsyskon.
Pojken (vilken goding han var, JÄTTEFIN!):



Och tiken:

Tikvalpen bor nu hos mamma Ilo och Heli, de har inte hittat rätt hem åt henne ännu. Hon är runt 10 veckor gammal och har börjat träna grunderna för lydnadsmomenten. Om du är intresserad av en pigg och glad valp med mycket leklust så hör av dig. Tyvärr är det för sent att få henne till Sverige utan rabiesvaccinering, men kanske någon som bor i Finland läser detta...

Idag var jag och hundarna ute i skogen hemmavid, solen sken och -4 grader. Perfekt vinterväder!

Ilo är hemma igen efter löpet och hon och Malla leker mycket när de är ute. Malla är svår att fota. Mest blir det så här....

...eller så här...


På hemvägen var det uppställning för gruppbild.

Redan börjat skymma som ni ser. Vi har så fina skoterspår att gå på under vintern, skönt att kunna rasta hundarna och gå långpromenader utan att behöva ta bilen. Skogen finns bara ett kvarter bort.

Från och med nu ska jag försöka lägga ut mycket bilder i bloggen. Idag var ju en bra början :-)

Ha det gott alla så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0