Midsommar!

Så var det midsommar! Redan! Var tog försommaren vägen?!
Jag sitter i stugan på Skagsudden (bilder i tidigare blogginlägg) och kan blogga. Johannes, lillebror, är här och har med sin bärbara dator med mobilt bredband. Jag som knappt kan använda en vanlig dator har stora problem med denna, knäpp mus (som bara är en svart platta) som är så känslig att jag klickar på saker jag inte ska klicka på hela tiden...
Alison har definitivt förstått vart vi ska när vi kommer till båthamnen. Bråttom ut på bryggan och idag hoppade hon i båten själv. Isac har varit hela veckan här ute med lillhusse(Johannes). De två har nog haft det lugnt och skönt. Det märks att Isac trivs med att vara på egen hand och ta det lugnare, lederna är inte så bra och han är stel.
Malla tränas för högre klass. Spårupptagen går bra, hon spårar så fint! Upletande går framåt, nu letar hon inte alltid "hellre än bra" som jag brukar säga.... Dvs spring spring spring. Jag skickar nytt skick också när hon hittar ett föremål. Är vinden svår så hittar hon ingenting alls, men det kan vara svårt även för en mer rutinerad hund. Lydnaden går framåt. Krypet är fantastiskt (ja faktiskt!) teknikmässigt, dock tycker Malla att man ska krypa och varför då stanna upp? Jag använder "stanna" i halten för annars har jag en hund 1-2 meter framför mig... Hon kryper snabbt ska ni veta.  Det är svårt att få stopp på henne ibland.
Det är verkligen full rulle. Jag har fem veckor kvar innan semester. Jobbar, rastar hundar, tränar hundar, sköter trädgården, vi har börjat fixa färdigt hundgården hemma, är i stugen på Skags, städar, tvättar, nästa vecka ska vi måla huset..... Grannarnas sheltie Trixa kommer på lördag och ska bo hos oss två veckor. Ja, inte har jag tråkigt i alla fall.
Är ledig i morgon midsommarafton, jobbar helgen sedan. Jobbar helgen efter det också. Har bytt för att kunna vara ledig Collie-SM i Piteå. Så från lördag är jag ledig en dag på 13 dagar.
Nu njuter jag av en underbar kvällssol i skärgården. Hundarna är intagna från hundgården, lugnet har lagt sig över udden. Det ligger hundar överallt i vår lilla stugat. I soffan, i sängen, på golvet, i hundbäddar. Härligt med hundar kring sig!
TREVLIG MIDSOMMAR på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0