Utställning Piteå BK


Idag åkte jag och Lena tur och retur :-) till Piteå Brukshundklubb för att ställa ut Malla. Men nej, vi hade inte en champion med oss hem... Domare var Ann-Catrine Edoff, mycket trevlig domare. Hon höll på CK:t pga lösa armbågar (och det stämmer ju) och något lätta öron. Annars bra kritik. Kallt och regnigt, ca 8 grader. Brrrr, inte konstigt att öronen blev stela.
Men nog tycker jag att mattes älskling hade varit värd sitt sista cert, eller hur?!


Lena hade kameran med och fotade oss, tack för bilderna!





Sedan bar det av hem igen, lämna Malla, släppa ut hundar på kissning, ta med Alison och svänga förbi "helgdagis" på väg till jobbet (hon är hos min mamma varannan helg när jag jobbar eftersom det är längre dagar än vardagar att vara ensam). Idag glömde jag i alla fall inte bort att också stanna till på dagis och faktiskt lämna av hunden, igår tutade jag nästa ända fram till jobbet innan jag kom ihåg att hunden var med....
Nu är snart arbetsdagen slut. Jag har lite lyx att ibland kunna låna datorn på jobbet och läsa mail och blogga. Tack för det säger jag!

GRATTIS Maria och Kosmos som tävlat DM i bevakning i Jokkmokk igår och idag och kommit på 6:e plats!!!!!! I sin första tävling!! Vi är så glada och stolta. Det är inte många collies som syns i dessa sammanhang.

Ha det bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0