Vi lever! :)

Ja, faktiskt! Tiden vill bara inte räcka till, men förra helgen tog vi nya foton på Ally som växer och växer. Hon är nu 8 månader! Så fort tiden går... Lagt foton på hennes sida. De blev tyvärr lite oskarpa. Och så blev de inte så bra heller, hon är ju ännu snyggare live ;) Lägger några fler här nertill. Jag försöker lära mig att trimma henne fint. Det är ju helt nytt för mig.
Under några veckor jobbar jag heltid i Boden, pendlar några mil varje dag och det blir lååånga dagar, borta ca 10 timmar varje dag. Jag som är bortskämd att jobba deltid och ha mycket tid för allt, får nu inse att det är helger som gäller när det kommer till att träna hund, städa hemma etc. Skönt att livet snart återgår till det normala :) Och att det finns hjälp att tillgå som rastar hundar mitt på dagen!
I helgen har vi varit ute både lördag och söndag. Malla och Ally har spårat, och så bra sen!! Malla är bara så duktig. Hemsk att vi inte varit ute och tävlat någonting i år! Men försommaren öroninflammation och helt i vila, sedan semester och efter det har det varit saker som hänt som gjort att allt fokus inte legat på hundarna, ja ovanligt men så är det ibland.
Ally spårar bra, fäster ordentligt i spårkärnan och har börjat leka riktigt bra också. Vi tränar också lite budföring.
Här är lite bilder från förra helgen, underbart höstväder!


Underbar hund en underbar höstdag!


Ilo och Malla väntar på sin tur..


Jo hon kunde sitta en stund (längst ner finns en bild hur det såg ut för det mesta...)


Å ligga också!


Ja just det.....

Ha det bra alla och jag ska försöka att uppdatera bloggen liiiite oftare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0