Länge sen sist

Oj så länge sen jag skrev i bloggen!
Dagarna går och vi lider inte brist på sysselsättning :)
Som ni ser på hemsidan så är Merry fortfarande till salu. Det är en otroligt charmig och trevlig kille som tagit oss alla med storm, det är med ångest i hjärtat han ska säljas. Han älskar att åka bil, sover i sängen (helst på huvudkudden annars blir han lite sur), är van att gå på stan, träffa människor, trafik, ja han har varit med om mycket redan under sitt korta liv. Hör gärna av dig om du är intresserad, eller tipsa om du känner någon som kan vara det.
Jag sparade ju två valpar själv, dom är väldigt härliga. Mafia är så intensiv i träning, gör allt så lätt och förstår snabbt, och har en mycket fin förmåga att koppla av så fort ingen aktivitet erbjuds. Hon kastar sig heldlöst in i saker utan att tänka före, och är helt oberörd när det går fel. Ett exempel är när jag inte hade backat in bilen på gården, och öppnade grinden och valparna hade bråttom in i bilen. Mafia slängde sig rakt in i motorhuven! Utan att ens kolla VAR hon hoppade... Hon höll på att göra samma sak dagen efter också. Helt oberörd.
Vi hann spåra litegrann innan snön kom, hon tog spåret helt själv, följde och lekte som en tok med vanten som låg i slutet.
Måns hälsar på och bor hos lillebror inne i stan ibland när han inte jobbar så mycket. Grabbarna har väldigt trevligt tillsammans. Måns är en väldigt GLAD hund, snäll och glad mot allt och alla.

Har även lagt ut en planerad kull för 2011. Malla löper väldigt sällan, mer än ett år mellan löpen, och därför vill jag para henne igen nästa löp. Annars hinner hon bli över sex år gammal till nästa kull. Jag är så glad att vi får använda Ykä, jag gillar hans tiklinje så mycket :)
Jag tar emot reservationer redan nu, så hör gärna av dig om du är intresserad.
Mallas första kull är ett härligt gäng, jag är väldigt nöjd hittills med dom två jag sparat, glada, lekfulla, väldigt framåt och sociala valpar.
Ha en trevlig helg!
Ska verkligen försöka skriva lite i bloggen då och då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0