Vitt vitt vitt



Hundträning no more!

Nu är det vitt vitt vitt ute, snön vräker ner och det är så ljust och fint.
Morgonen började med att gräva fram bilen. Under snömassorna. Jodå den stod kvar där jag lämnade den på gården igår. Med hundarna springandes runt runt så snön yrde sopade, borstade och skottade jag, så snön yrde ännu mer. Jag tog mig till jobbet. Även idag :) Om jag tar mig hem är en annan fråga men det brukar lösa sig.

Ibland kan man undra, varför bor man här uppe i norra änden på landet, när det är mörkt, kallt och massa snö halva året. Därför att snön, kylan och mörkret är underbart!
Det är så vackert med snö som gristrar i månskenet, att pulsa fram i tunga kängor och se hundarna flyga fram, se solen lysa upp allt det vita så det gör ont i ögonen, gå i skogen omgiven av snötyngda granar. Det är fint för själen. Jag älskar vintern och skulle inte vilja vara utan den.

En bild säger mer än tusen ord. Mallas glädjeskutt visar att hunderna njuter lika mycket som jag :)
Eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Frida och Gåva

Vilken härlig bild! Glädjen syns helt klart!!

2011-12-10 @ 15:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0