Lägesrapport


Nu är det läääängesen jag bloggade, dumt när jag har så mycket att berätta om :)
Joshua växer både i kroppen och själen, han är en underbar hund som jag njuter av varje dag. Så GLAD, älskar människor, han är intresserad och nyfiken av saker som händer, även när han blir rädd, helt skottfast, så fin leklust! Jag har sagt det förr: det är jätteviktigt med leklust i våra collies!!!
Joshua är vår charmkille som förgyller mitt liv lite extra :) Han är så trevlig på alla sätt, och vacker! Bilden ovan är tagen tidigare i höst men den var så mysig så ni får se den ändå, numera har han mycket mer PÄLS. Vi är verkligen bästa kompisar <3


Mafia är en annan av mina bästa vänner, men en liiite mer enerverande sådan... Igår var vi på djursjukhuset och röntgade höfterna (bilderna såg jättefina ut) men hunden ville INTE sova! Hon blev så trött av sederingen men låg med sina små pillemariska ögon helt öppna, om man blundar kan man ju missa nånting roligt! Veterinären fick ge henne lite mer sövande, sen var hon så lugn å snäll resten av dagen och jag njöt av lugnet. Idag är det fullt ös igen :) Hon är en underbart rolig hund, så stabil och orädd, jätterolig att träna och go och snäll. Kan det bli bättre?! Svår att fånga på bild men jag hittade en med henne. Nästa år ska jag ställa ut henne litegrann, och tävla appellklass. Sen spanar jag alltid på trevliga hanar åt henne, jag har redan en liten plan för framtiden så ni som letar en kortis att JOBBA obegränsat med, håll ögonen öppna. Det ska bli mycket spännande att se vad Mafia lämnar för valpar, för hon är en (i mina ögon) nästintill perfekt hund :)

Hoppas ni alla som följde min blogg tidigare hittar tillbaka, jag ska försöka uppdatera ofta och skriva mer text, det är så många tankar som snurrar i mitt lilla huvud, som rör rasen :)

Kommentarer
Postat av: Carina

Nog kikar jag in med jämna mellanrum här alltid :)



En kortis att jobba obegränsat med låter inte helt fel i mina öron :)

Ska bli spännande att se vad du kokar ihop åt damen framöver !

2011-11-10 @ 23:32:29
URL: http://www.carinapn.se
Postat av: Ida & Rover

Håller definitivt koll på vad som händer här framöver! :D

2011-11-15 @ 19:41:50
URL: http://rovering.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0