Svårt

Ibland är det lite svårt i livet. Hela våren har varit sådan och nu när värmen, ljuset och naturen återvänder och jag tänkte återhämta mig, njuta och orka lite mer, då blir farmor sjuk. I lördags blev hon världens busigaste ängeltant, vi saknar henne och tänker på henne <3 Två dagar senare blir morfar dålig men nu är han bättre och vi andas ut, i alla fall tillfälligt. Tankar om det ena och det andra finns alltid i mitt huvud, och mycket rör hund och vår underbara ras. En vän funderar på hanhund åt sin tik, och vår förhoppning är att det en dag ska födas en valp precis som jag söker. Men det är svårt att finna den rätta hanen. Det är jättesvårt vilken ras man än har, för mycket ska stämma och helst vill man förstås ha ALLT i en och samma hund. Men letar man hanhund i vår ras, och nu pratar jag inte korthår utan långhår, då är det SVÅRTSVÅRTJÄTTESVÅRT!! Man vill ha bra typ, mentalitet, hälsa och dessutom på syskon och övriga släkten också. Vi letar och letar och vänder på alla stenar här i Sverige och utomlands, och förhoppningsvis finns mr x där någonstans, som kan ge mig en collie som jag vill ha :) Tills dess får man fortsätta att drömma...och leta...

Kommentarer
Postat av: Carina

Bra hanar verkar vara en rejäl bristvara inom rasen.

Hoppas verkligen ni hittar det ni söker, hittar man rätt kan det bli så bra :) Ge inte upp, han finns nånstans !

2012-06-03 @ 23:04:10
URL: http://www.carinapn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0