Födelsedag


Sontikan Surunmurhaaja "Ilo" 9 år ung
 
Igår fyllde vår vackra finska flicka 9 år, tänk vad tiden flyger fort framåt!
En vårdag för drygt 8 år sedan gjorde hon sitt intåg i vår familj, lämnade sitt land, sitt språk, sina hundkompisar och människokompisar och blev svensk medborgare. Hon blev vår "Hyvä tyttö", lärde sig svenska, lekte, spred glädje och hennes vackra ögon såg rakt in i mina, och så tog en ny hund plats i mitt hjärta.
Var tog tiden vägen? Vi har delat liv, säng, gått tusentals promenader, tränat lydnad och spår, upplevt sommar, vinter, vår och höst om och om igen, vunnit på utställningar, semestrat i skärgården, delat vardag och fest, medgångar och motgångar. Ilo är lekkamrat åt alla, kramkamrat åt barnen, springkompis åt alla hundar och uppfostrat många nya valpar som tagit plats i vårt hem.
Nu är hon 9 år ung, springer rally varje dag, frisk och kry som hon varit hela livet, glad och full av livsglädje. Varje morgon ser jag in i hennes vackra stora ögon och varje dag känner jag stor tacksamhet över att få ha min vän och livskamrat vid min sida.
Tack Riikka för att jag fick förtroendet att ta hand om din fina valp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0